ROZEJŚĆIE MIĘŚNIA PROSTEGO BRZUCHA

ROZEJŚĆIE MIĘŚNIA PROSTEGO BRZUCHA

Rozejście mięśnia prostego brzucha- słyszałaś ❓
Ja mam świra na tym punkcie ❗
Dlaczego ?
Bo sama to przerobiłam na sobie!

Mając rozstęp, czy inaczej rozejście mięśnia prostego brzucha (kresy białej), nie ma szans na zbudowanie sześciopaka, czy płaskiego brzucha, a przynajmniej nie w szybkim czasie. I nie można ot tak powiedzieć, że oooo… ta mamuśka się zaniedbała, odpuściła. To nie tak!!!
Rozejście mięśnia prostego brzucha jest to dysfunkcja mięśni, które leżą dużo głębiej- między innymi mięśnia poprzecznego brzucha !
Może to być również problem z mięśniami dna miednicy oraz wadą postawy ❗
Na początku musisz skupić się na mięśniach głębokich !
Mięsień prosty brzucha, czyli to co widzimy na pierwszych rzut oka ma wyglądać „fajnie”- ma być płaski z lekko zarysowanym kształtem mięśni. Nie chodzi o to, że masz być chuda ! 🤔

Kiedy tak nie jest ❓
Problem zaczyna się wtedy gdy mięśnie głębokie nie trzymają narządów wewnętrznych na miejscu i brzuch zaczyna „dziwnie” wychodzić do przodu ! Możemy wtedy robić naprawdę mocny trening na brzuch, który niestety okaże się mało skuteczny, a wręcz może spowodować większe szkody dla naszego kręgosłupa 🚹
Podstawą zamknięcia rozstępu mięśnia prostego brzucha jest działanie na przyczynę ! 🚨Można to troszeczkę porównać do problemu ze skórą- jeżeli na przykład ktoś ma trądzik to nie wystarczy tutaj zewnętrznie załagodzić jego skutki, ale trzeba wejść troszeczkę głębiej !
Tak samo jest z rozejściem mięśnia prostego brzucha !
Jeżeli urodziłaś dziecko to przed przystąpieniem do jakiegokolwiek treningu zgłoś się do odpowiedniego fizjoterapeuty, który sprawdzi stan twojego brzucha, a w przypadku braku przeciwwskazań będziesz bezpiecznie mogła przystąpić do treningów !

🛤 Proponuję taką ścieżkę ponieważ naszego ciała (fizjologii i anatomii) nie da się oszukać- to znaczy da się oszukać, ale na bardzo krótki czas. Ćwicząc intensywnie przy rozejściu mięśnia prostego brzucha spowodujesz, że w pierwszej kolejności twój kręgosłup będzie narażona na kontuzję co z pewnością w szybkim czasie da o sobie znać !

❗Mając rozstęp nie jesteś ograniczona, ale musisz działać mądrze ❗
Pamiętaj o tym aby mieć ładny brzuch nie musisz katować się robiąc dużą ilość brzuszków odpowiedni sposób odżywiania i trening angażujący wiele grup mięśniowych są doskonałym sposobem na jego piękny wygląd <3

I teraz najważniejsze ❗❗❗

Przeciwwskazania do ćwiczeń podczas rozejścia mięśnia prostego brzucha:

✅ trening cardio typu: bieganie, orbitrek rower wszystko zależy jeżeli potrafisz odpowiednio napinać mięśnie głębokie możesz bardzo delikatnie wprowadzić taki trening,
✅ trampoliny i inne skoczne treningi,
✅ trening siłowy nie jest przeciwwskazaniem ale warunek jest taki, że ćwiczenia wykonywane są technicznie i z odpowiednim napięciem mięśni głębokich,
✅ nie robimy wszystkich rodzajów brzuszków: spinania, skosy, nożyce, rowerek, itd…
✅ bie wykonujemy cwiczen w leżeniu na plecach z podnoszeniem nóg lub klatki piersiowej.

Bardzo dobrymi ćwiczeniami są ćwiczenia w podporach przodem, czyli tzw. deska (plank), ale tu ważna jest technika !

Jeżeli jesteś zainteresowana tym tematem lub podejrzewasz, że u Ciebie może być taki problem zapraszam do kontaktu 🙂

Zadbaj o siebie, nie zajmuje to dużo czasu, a efekty są niesamowite ! Nie musisz codziennie rano wstawać z bólami pleców i martwić się jak wstać po dłuższym zasiedzeniu 😉

Jeżeli artykuł był przydatny możesz przekazać to dalej 🙂

Autor: Weronika Olczak

————————————————–
Z czystym sumieniem mogę również polecić dwóch fizjoterapeutów w Bełchatowie, którzy rozumieją ten problem i potrafią sobie z nim poradzić:
➡️ Joanna Witold Fizjomed – https://www.facebook.com/fizjomed.belchatow/
➡️ Paweł Wieczorkowski- https://www.facebook.com/PalpoMed/

Close Menu