WYSIŁEK FIZYCZNY

WYSIŁEK FIZYCZNY

Wysiłek fizyczny czy on w ogóle jest taki potrzebny ? Czy musimy się tak bez sensu męczyć i wykonywać jakieś zbędne ćwiczenia?

Odpowiedź jest w 👉 TOBIE 👈

Dlaczego zaczynamy w ogóle ćwiczyć?
Z mojego doświadczenia myślę, że spokojnie ponad 90% osób ćwiczy, bo chce lepiej wyglądać!
Chcemy mieć piękny płaski brzuch, smukłe uda, ładnie podkreślone pośladki, do tego przydało by się wyeliminować „pelikany” i tak lista mogłaby się jeszcze zapełniać w nieskończoność…

Bardzo często stawiamy sobie poprzeczkę baaarodzo wysoko, do tego ograniczamy to mocno w czasie- no bo najlepiej na wczoraj – i dokładnie po około 1 miesiącu, w niektórych przypadkach ciut dłużej, wracamy do punktu wyjścia !
Zaczynają się wymówki :
…. a bo mnie coś tam boli…
…. a bo nie mam czasu….
…. to nie dla mnie …
…. nie widzę efektu…

I kolejna próba zmarnowana !

Gwarantuję Ci, że tak będzie za każdym razem ❗
Tak będzie zawsze dopóki nie przestaniesz wywoływać presji na SOBIE !
Najgorszą rzeczą jaką możesz zrobić, to podejmować aktywność fizyczną bo:
… musisz schudnąć na wesele, na chrzciny, na komunię…
… bo będą wakacje…
…. bo musisz udowodnić coś komuś… i tak dalej i tak dalej…

🛑 STOP 🛑

To jest droga donikąd.
A co po weselu, czy po wakacjach?
Wtedy już nie musisz dobrze wyglądać ?
Hmmm …🤔

Przede wszystkim zacznijmy od początku, bo jest o wiele więcej pozytywnych stron aktywności fizycznej niż to co widać na zewnątrz!
Wysiłek fizyczny:
❗ obniża poziom cukru we krwi,
❗ obniża zawartość złego cholesterolu, a podwyższa tego dobrego,
❗wspomaga układ krążenia oraz układ nerwowy,
❗wytwarza endorfiny, czyli tzw. hormon szczęścia,
❗ma jednym słowem wpływ na wszystko to, co nie widać gołym okiem, a o czym często zapominamy !

Jak można to fajnie rozwiązać?
Proponuję od zaplanowania i wbudowania sobie miejsca na trening w naszym codziennym rozkładzie !

Ale uwaga ! Musi to być zrobione z rozsądkiem!
Tak jak planujemy wizytę u fryzjera, kosmetyczki czy lekarza !
Musi być na to plan realny !
Bierzesz kalendarz i z góry na cały miesiąc wpisujesz, kiedy idziesz na trening !

Proste ?
No jeszcze nie do końca…
PLAN musi być realny !
Nie możesz sobie przecież doładować na początku treningów 5 razy w tygodniu po 60 minut !

✅ zacznij na początku 2-3 razy w tygodniu od treningu po 20 – 30 minut !
✅ musi to być trening o niskiej lub średniej intensywności- nie wybieraj na początku treningów, które są trudne, czy ciężkie!
✅ dobrze jest mieć kompana- czyli psiapsiółkę treningową, bo będziecie się nawzajem wspierać,
✅ traktuj trening jak rutynę, jak mycie zębów- musi być to zrobione i koniec,
✅ schowaj wagę, tak żeby co chwila na nią nie włazić!
✅ daj sobie CZAS !

Efekty, szczególnie te wizualne przyjdą po pewnym czasie !
Nie ma drogi na skróty ❌ (To znaczy jest, ale efekty po nich mogą Cię nie zadowolić w dłuższym czasie – nie polecam 😉 ).

Nasze ciało potrzebuje R U C H U !
Nasze mięśnie, stawy i układy wewnętrzne bardzo go lubią!
Używany mięsień staje się elastyczny i ładnie wymodelowany !
Używane stawy funkcjonują prawidłowo i sa dluzej zdrowe !
Nasze narzady wewnętrzne są dotlenione i sprawniejsze !

Kiedy to zrozumiesz, przestaniesz podchodzić do treningu jak do mechanizmu, który ma nam tylko upiększyć wygląd zewnętrzny.

Traktuj swój wygląd zewnętrzny, jako swego rodzaju skutek uboczny aktywności fizycznej !

Czyli musimy troszkę zamienić priorytety 🙂

I przede wszystkim ❗

Wysiłek fizyczny ma być Twoim PRZYJACIELEM na całe życie, a nie tylko na czas osiągnięcia określonego celu❗

To tak w skrócie 😉

Daj znać ja u Ciebie to wygląda ?
Czy są jakieś cykle, czy raczej ćwiczysz systematycznie ?
Jakie są najczęstsze wymówki ?
Czy masz z góry określony plan ?

Przemyśl to .

Dodaj komentarz

Close Menu